Reclamefolders

zaterdag 22 december 2007

Al weken lang ploffen er iedere dinsdagavond twee pakken met reclamefolders op de deurmat. Dit terwijl we duidelijk een 'Nee / Ja'-sticker op de brievenbus hebben zitten. Ik vraag me wel eens af of diegene die dit elke week door de bus duwt wel kan lezen! Iedere keer is de bezorger me te snel af en liggen ze er weer. Ook weet ik niet via welk distributiecentrum zoiets verspreid wordt en waar ik mijn beklag kan doen.

Wat schets mijn verbazing als de deurbel gaat en er een jonge knul aan de deur staat die zijn 'kerstbonificatie' komt halen voor de folders die hij iedere week komt brengen. Meteen is mij duidelijk WAT hij iedere week komt bezorgen: ja juist, die twee royale pakketten met reclamefolders! Voor de zekerheid vraag ik het nog eventjes, maar het is hem echt!

Hoe bestaat het. Iets door mijn brievenbus duwen wat ik absoluut niet hebben wil, zoals de sticker aangeeft, en er dan ook nog geld voor komen vragen! Ik heb hem dus de tekst van de sticker voorgelezen en beleefd verzocht om in het vervolg niets meer te bezorgen.

Aangezien hij een briefje bij zich had met daarop de naam van het distributiecentrum, weet ik nu in ieder geval wel waar ik terecht kan met een klacht als de jongen behalve niet lezen, ook niet luisteren kan.

3 reacties:

Anoniem zei

En......? Deze week weer folders gekregen.

Thea zei

@Annie
Geen folders meer gekregen, maar misschien komt dat ook door de feestdagen. Volgende week zal ik het zeker weten.
Uitgerekend de krantenbezorger, die ik graag wat wil geven, zie ik niet langskomen.

Anoniem zei

Je moet gewoon een klacht schrijven en tevens een kopie doorsturen naar de reclame code commissie en verwijzen naar artikel 3.1 van de code vor. Ik kreeg een flut kerkblaadje (vol met reclame) ondanks dat ik een nee-nee sticker heb - nadat ik herhaaldelijk een briefje gestuurd heb is het een keer voorgekomen en de tweede keer heb ik ze nog een kans gegeven - het gevolg zou zijn dat ze een boete van 10.000 euro kregen. Kwam toevallig op deze pagina omdat ik iets zocht over vi tchestay