Bevalling

zaterdag 11 augustus 2007

November 2006 werden er nieuwe meubels bij ons geleverd. Daarbij behoorde een kast, waarvan bij levering een knopje van ontbrak. De jongeman die het meubelstuk had afgeleverd regelde ter plekke met het magazijn dat het knopje binnen 3 weken per post toegezonden zou worden. Na 4 weken wachten heb ik gebeld met de klantenservice van de desbetreffende meubelwinkel. Daar kreeg ik van een dame te horen dat het knopje pas in januari 2007 geleverd zou kunnen worden.

Halverwege de maand januari nogmaals gebeld. Een jongeman vertelde mij dat levering pas in week 15 zou geschieden! Blijkbaar is het héél moeilijk om zo’n knopje in een envelopje over de wereld te sturen. Tenminste, volgens de jongeman van de klantenservice.

Daarop heb ik gevraagd of het niet mogelijk was om zo’n zelfde knopje van een kast in het magazijn af te draaien en dat op te sturen. Ook dat was niet mogelijk. Volgende vraag van mij was of ze me niet een nieuwe kast konden leveren, want dat gaat aanmerkelijk sneller dan alleen zo’n kastknopje. Ook dat was niet mogelijk.
Daarop opperde ik dat ik in het filiaal waar wij de kast hadden gekocht van dezelfde kast een knopje zou gaan afschroeven. Antwoord: maar mevrouw, u kunt niet de hele winkel afbreken! Ik heb de jongeman duidelijk gemaakt dat ik voor dat knopje niet een hele winkel hoefde af te breken. Het is gewoon een kwestie van afschroeven. Voor zo’n onnozel knopje laat je een klant toch niet maanden wachten en probeer je toch de klant zo snel mogelijk tevreden te stellen?

Een paar dagen later zijn we samen naar het filiaal geweest waar we uiteindelijk tezamen met de manager van de zaak het knopje van de kast hebben afgeschroefd. Hij maakte ons duidelijk dat de klantenservice los stond van de meubelzaak. Hij begreep tenminste dat je een klant zo snel mogelijk tevreden moet stellen. Even later stonden we dus buiten met het knopje en een fles wijn!

Begin april kregen we een belletje van de klantenservice dat de levering van het knopje nog enkele weken kon duren. We hebben het bericht ter kennisgeving aangenomen. Eenzelfde telefoontje kregen we ook weer eind mei.

Vandaag valt bij ons op de deurmat een envelop met wat daarin? Juist, het knopje. Het is wel een hele bevalling geweest, want ondertussen zijn we negen maanden verder. Dit knopje houden we nu maar als reserve.

1 reacties:

Anoniem zei

O jee, ik heb dit weekend een badkamerkast gekocht bij Ikea, en de scharnieren van de deur zaten er niet bij. Ik was in de naïeve veronderstelling dat ik alleen maar even terug hoefde te fietsen, maar na jullie verhaal zie ik het somber in!