Kan mijn brein jonger worden?

zaterdag 6 december 2008

We zijn sinds vandaag in het bezit van een Nintendo DS Lite. Of Jos ‘m veel zal gebruiken? De tijd zal het leren! Ik heb er in ieder geval zin in! Ik hou wel van spelletjes en ik wil ook wel eens weten wat veel jeugd, maar ook oudere mensen beweegt om met een Nintendo DS bezig te zijn.

Daar sta je dan in de winkel en kijkt naar een wand vol met spelletjes. Op de PC vind ik spelletjes zoals Age of Empire en The Settlers erg leuk. De spelletjes die we uiteindelijk gekocht hebben zijn het immens populaire Brain Training en Age of Empire.

Allereerst Brain Training maar eens proberen. Al snel merk ik dat je toch wel geconcentreerd met dit spelletje bezig moet zijn wil je de simpele sommetjes snel uitvoeren. Het is zelfs minder eenvoudig dan ik dacht! Na de training toch maar eens snel de hersenleeftijdtest (ja, je hersenen schijnen ook een leeftijd te hebben). Mijn hersenen zijn 37 jaar, mijn lijf is ouder. Heb ik het toch redelijk gedaan, dacht ik. Ik hoop nog wel jonger te worden, maar jonger dan 20 kan niet.

Bij Age of Empire is het wel nodig om de tutorial te spelen, want dit strategy-game is in tegenstelling tot het spel op de PC niet in realtime. Daar moet ik even aan wennen, evenals de besturing. Maar het ziet er wel erg leuk uit. Kortom: ik ben zeer tevreden.

Mocht iemand die dit leest ervaring hebben met de Nintendo DS Lite en een leuke speltip hebben, dan hou ik me aanbevolen.

0 reacties: